Aiemmin sovittu myyjän kanssa, että vene toimitetaan kesäkuun ensimmäisen viikonlopun, eli 1.-3.6.2012 välisenä aikana. Sukat pyörii jaloissa, levoton olo ja erittäin innostunut - nyt päästään veneilemään!

2.6. lauantaina ihmettelen, kun myyjästä ei ole kuulunut mitään. Odottelen sunnuntaihin puolille päivin saakka, kunnes en malta enään. Soitan myyjälle useita kertoja saamatta häntä kiinni. Lopulta tavoitan hänet mistä lie maailmalta. Ja ei, hän ei ollut ajamassa venettäni Oulua kohti. Vaadin selitystä ja selityksen sain; ei kuulemma ollut saanut kaveria mukaan, jotta voisi suorittaa siirtoajon. Myyjä ei kuitenkaan vaivautunut ilmoittamaan minulle mitään toimituksen viivästymisestä. Puhelimessa sovittiin, että siirretään toimitus seuraavalle viikonlopulle.

Seuraava viikonloppu koitti, mikä meni prikulleen saman kaavaan mukaan, kuin aiemmin. Paitsi en enään tavoittanut myyjää puhelimitse. Asiasta turhautuneena soitin 10.6. liikkeen toiselle myyjälle. Voitte kuvitella ihmetykseni, sillä tämä toinen myyjä mainitsi, ettei vene ollut vielä edes luovutuskunnossa, sillä siinä oli vikoja talvisäilytyksen jäljiltä!? Mitä VI¤#&#%&?

Tässä vaiheessa luottamus veneen myyneeseen henkilöön kariutui totaalisesti. Kirjoitin asiasta viestin tälle toiselle myyjälle:

"Moi,

Puhuimme juuri puhelimessa koskien ostamaani Crownline 270 CR venettä. Olisiko mahdollista, että sinä voisit pitää minua suoraan ajantasalla veneen toimittamisessa, koska en pysty luottamaan enään XXXXXX:n sanomisiin tai yhteydenpitoon? Hän ei ollut maininnut näistä asioista minulle sanallakaan, joten tämä tuli minulle melkoisena yllätyksenä.

Vene siis testataan huomenna, jonka jälkeen sitä lähdetään ajamaan tännepäin - vielä huomisen aikana? Jos matkassa menee parisen vuorokautta, niin veneen pitäisi olla täällä KE-TO akselilla?

- Jussi"

Sovimme puhelimessa siis, että vene on maanantaina 11.6. luovutuskunnossa ja että venettä lähdettäisiin toimittamaan minulle vielä saman päivän aikana.

Maanantaina soittelin liikkeeseen varmistuakseni aikataulujen pitävyydestä - vastassani oli taas jälleen lisää selityksiä. Vene ei ollut vieläkään kunnossa. Tässä vaiheessa kärsivällisyyteni loppui. Sanoin, että tulen itse hakemaan veneen huomenna (12.6.) ja että vene tulisi saattaa siihen kuntoon, että sillä voisi ajaa. Pienet jutut voisi laittaa kuntoon kotisatamassanikin veneliikkeen piikkiin. Myyjä oli kanssani samaa mieltä.