Saan pitkän odottelun jälkeen myyjältä viestin, jossa asia selkeytyy vasta tiukan reklamaatioviestin ja käsirahan maksamisen pidättämisen jälkeen.

Reklamaatio:

"Moi,

On taas kulunut 3 viikkoa siitä, kun soitin sinulle ja lupasit ilmoittaa minulle asiasta vielä saman päivän aikana. Olen ollut hyvin kärsivällinen ja rauhallinen, mutta nyt kärsivällisyyteni alkaa loppumaan tämän asian suhteen. Pitääkö minun alkaa vaatimaan kauppojen purkamista, että tähän saadaan nyt selvyys?!

Niin kuin sanoin sinulle, kyse ei ole isosta asiasta. Mutta eniten minua ottaa päähän se, että vaikka olen lähettänyt viestiä ja soittanut sinulle useampaan kertaan vuoden vaihteesta lähtien, niin et vaivaudu selvittämään ja hoitamaan asiaa kuntoon. Reklamoin käsirahan suuruudesta välittömästi sinua, kuin sain siitä laskun. Kertaakaan et ole ottanut minuun yhteyttä, vaikka niin olet luvannut. Minulla oli kauppoja tehdessä aivan eri käsitys käsirahan suuruudesta, kuin mitä teiltä laskutettiin, minkä olen myös perustellut sinulle, etkä ole kiistänyt väittämiäni. Odottelen myös edelleen lisävarusteiden hintoja, mitkä lupasit ilmoittaa minulle.

Olet myös tietoinen siitä, että tulen vaihtamaan veneen 1-2 vuoden sisällä suurempaan Bavariaan. Käsität varmaan sen, että ko. kauppaa tuskin tullaan tekemään meidän välillä, mikäli tästä asiasta jää minulle paha maku suuhun.

Haluan että tämä asia hoidetaan alta pois nyt. Annan sinulle aikaa ensi viikon loppuun saakka (6.3.2012). Mikäli sinusta ei kuulu ja asiaa ei saada hoidettua kuntoon siihen mennessä, niin vaadin kaupan purkua ja teen ilmoituksen kuluttavalituslautakuntaan.

- Jussi"

Vastaus:

"Hei Jussi.
Olen pahoillani että olet joutunut asiassa epätietoisuuteen. Olen ottanut sinuun yhteyttä asian tiimoilta ja viime puhelumme jälkeen  selvitin asiaa Sampo Rahoituksen kanssa. Kuten tiedät, rahoitus-sopimus allekirjoitettiin jo viime vuoden puolella ja sopimuksen muuttamista jälkikäteen hoitaa Sammossa vain yhteyspäällikkömme heiltä. Ymmärrät varmasti että Sea Doon rahoitussumman arvion mukaan tehty laskelma
muutti tilannetta. Olemme lunastaneet sinun vaihtoveneesi, olemme asentaneet Crownlineen kaikki ne varusteet joista sinun kanssasi kauppasopimuksessa
sovimme. Myös muutostyöt takapenkkiin on tehty. Tällä hetkellä meillä on sinulle rakennettu vene (Crownline) sekä sinulta ostettu vene (Sea Doo) mutta ei käsirahaa.
Sopimuksen mukaan Crownlinen kauppasumma oli 68 850,00 Vaihtoveneesi arvo oli 13 850,00 Lunastimme veneesi rahoitusyhtiöltä ja laskutimme sinua 10990,00. Tämän maksettuasi vaihtovene olisi sinun ja se toimii käsirahana kaupassa.
Tällöin maksettavaa jää sovitun mukaisesti 55 000,00.
 
Tässä ei liene epäselvyyttä.
 
Jäännösarvon muuttuminen muuttaa toki käsiraha laskua mutta ei lopullista rahoituslaskelmaa. "
 
Kyseisessä viestissä myyjä siis toteaa, että käsirahalasku muuttuu, mutta näin ei ole tehnyt tähänkään päivämäärään mennessä. Myyjä maitsee myös, että kaikki lisätyöt on tehtynä!